BUSHI KARATE & COMBAT SPORT

- Bushi betyder "kriger" på Japansk. Det symboliserer en klub, hvor kampen er i centrum - Forstået som den enkeltes kamp for at udvikle sig og blive stærkere, og som klubbens kamp for, at rumme og udvikle alle, uanset alder og medfødt talent.

Ideen til Bushi var at man skulle kunne rumme alle, med andre ord rumme stævnerelateret karate, såvel som den traditionelle Japanske Karate, altså både bredde og elite.

- Det skal stå helt klart, at det kun ikke drejer sig om:
”Enten - Eller”… - Men derimod om: ”Både - Og” ...fordi:

outside box
- Bushi tænker ud af boksen -

”Tradition, skal være inspiration – Ikke en begrænsning”

Vores stilarter er SKIF (Shotokan) samt fra 2018 tilbydes også WIKF (Wado-Ryu). Grundlæggende søger vi inspiration i den oprindelige karate, som blev trænet på Okinawa.

Vi kommer ikke uden om at fremtiden for moderne dansk karate vil være en sports orienteret træning for de unge, og traditionel karate for de voksne, med fokus på selvforsvar og de ”hemmelige” teknikker der ligger gemt i vores Kata (Bunkai). Når det er sagt, skal vores selvforsvar kun bygge på teknikker som ”virker”.

Men vi er også en top moderne og progressiv klub, som følger udviklingen i den moderne sports orienterede WKF- karate. Vi arbejder med sportskarate på specielle hold og stræber efter at gøre os gældende, både Nationalt og Internationalt.

Bushi Karate & Combat Sport tilbyder en alsidig træning med moderne pædagogik, åbenhed og god tone. Karate er ikke kun en sport, men en livsstil. Bushi er medlem af Dansk Karate Forbund, som igen er en del af Danmarks Idrætsforbund, og Karate kan derfor ikke sammenlignes med diverse afgreninger af fuld-kontakt kampsport.

Bushi tilbyder Selvforsvar. Efter et såkaldt S.M.U.T. Koncept, med opstart i september 2021. Tilbudet om selvforsvar er på holdbasis, men kan også tilbydes på kursusplan, tilrettet netop dine ønsker. Læs mere under fanen "Combat Sport"

Bushi tilbyder Brazilian Jiu-Jitsu, med opstart, tilbage i 2009. Der er ingen slag eller spark i BJJ, det består af frigørelse fra greb og låse, kast, nedtagninger og brydning på gulvet, hvor man forsøger at opnå en dominerende position.

Bushi Karate & Combat Sport er grundlagt, som Bushi Helsinge tilbage i 2008 af Erling Marcussen.

Læs også "Sport vs. Tradition"  skrevet på Engelsk af Erling Marcussen.

Bushi Karate & Combat Sport`s Chefinstruktør kan kontaktes på info(at)bushi.dk eller telefon +45 2238 5818.

( Copyrights: Navn, logo, tekst, koncept og merchandice vil til enhver tid tilhøre grundlægger )